29 Ocak 2010 Cuma

gönülçelen mr. salinger

bir kitap okudum; hayatım değişmedi. ama dünyanın en tuhaf çocuğunu tanıdım. 14 yaşındaydım. hikayesi anlatılan çocuk da aşağı yukarı o yaşlarda olmalıydı, belki biraz daha büyük. arayışlar çağındaydım. her sabah uyandığımda hayatımı baştan kurgulayasım gelirdi. ipleri elinde tutan bir kukla oynatıcısı gibi. sanki hayat böyle birşeymiş gibi. insanlara baktığımda sadece kendimi görüyordum. tuhaf çocuk ise sahteliklerini. kitabı okudum; hayatım değişmedi. ama bir süre duruldum. o yaşlarda bu bile birşeydir.

çavdar tarlasında çocuklar'ın (orijinal ismi "the catcher in the rye"; "gönülçelen" diye de çevrilmiş türkçeye) yazarı J.D. Salinger ölmüş.

uyandığımda hava yine karanlıktı bugün. garip bir şekilde hala karanlık. güne güzel haberlerle başlama zamanı değil belli ki.

yeniden j.d. salinger okuma zamanıdır belki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder